Något som jag inte klarar mig utan

Det finns väldigt mycket här i Luleå som jag ser fram emot att upptäcka, utforska och bekanta mig med. En sak som jag ser fram emot lite extra mycket är naturen. Under hela min uppväxt har en hel del tid spenderats i skog och mark och det är fortfarande något som jag verkligen uppskattar.

Idag promenerade jag till ett skogsområde som heter Mjölkuddsberget. Runt hela berget finns det stigar, motionsslingor och den här tiden på året gott om bär. Jag hann inte särskilt långt in på stigarna innan jag fastnade vid blåbärsriset och stannade där för att plocka tills dess att regnet fick mig att vända hemåt igen.

Det är något särskilt med naturen som man bara mår så bra av. Den friska luften, dofterna, färgerna. Det är nog en kombination av väldigt mycket helt enkelt. Glädjegaranti om du frågar mig.

PicMonkey Collage

Bilderna är från tidigare i sommar, när jag var hos min mamma i Kungsör och gjorde i stort sett samma sak som idag, minus regnet.

Kommentera

