Yogastället i Östersund

Det finns några personer och platser i Östersund som jag önskar att jag kunde packa ner och ta med mig till Luleå. En av dessa är Yogastället. Det är en fantastiskt fin yogastudio i centrala Östersund som ägs och drivs av två otroligt kunniga och engagerade yogalärare. Under mitt knappa år på Yogastället lärde jag mig inte bara massor av yoga, utan även om mycket om mig själv. Genom den individuella hjälp man får så utgår yogan alltid från dig själv och allt utvecklas, steg för steg, i ditt egna tempo. Den fysiska yoga-formen som Yogastället i huvudsak undervisar, Ashtangayoga, är utmanande och uppmuntrar dig till att flytta dina egna gränser, fysiskt men framförallt mentalt. Jag trivdes otroligt bra där och är tacksam för alla lärdomar och den stabila grund det har gett mig inför allt framtida utövande av yoga, oavsett form och plats.

Kika in på deras hemsida HÄR och läs mer om vad Ashtangayoga är, om yogalärarna Katarina och Lena och ta del av vad som händer i höst!

Namasté

Yogastället

Foton: Katarina Owén och Lena Mackegård, Yogaställets facebooksida

Det här är inte ett sponsrat inlägg utan bara jag som tycker att Yogastället är väl värt beröm och uppmärksamhet 🙂

Kommentera

