Student på Luleå Tekniska Universitet

Jag är alltså nu inskriven och redo att påbörja studierna. Det korta och enkla namnet på programmet jag ska läsa är Hälsovägledning och det är då en blandning av flera olika saker som kost, mental träning, massage och personlig träning. Det är ett program på 3 år (180  högskolepoäng) och studierna sker på distans men med ett antal veckor varje år då vi träffar hela klassen på universitetet för gemensamma lektioner, tentor mm. Är du nyfiken och vill veta mer om utbildningen jag ska läsa så är det bara att fråga på!

Idag har jag träffat hela klassen och lärare, visats runt på universitetet och fått en hel del information. Kurserna drar igång på måndag så vi har några dagar till på oss att komma tillrätta. Det behöver jag verkligen för hjälp vad det är mycket att ta in nu! Jag är helt slut efter dagens alla nya intryck men kan säga att det har varit en intressant, rolig och solig dag. Jag tror absolut att jag kommer trivas här på LTU.

LTU

Kommentera

