Finfin fredag

Min första ”campusvecka” med klassen är nu över och saker och ting känns väldigt bra. Det är mycket att ta in och rörigt i huvudet men samtidigt en väldigt trygg känsla. Jag tror starkt på att jag har hamnat rätt och min klass är en spridd grupp, men med stor potential och värme. Det känns som att vi känt varandra under en mycket längre tid än bara de 10 dagar som gått sedan inskrivningen. Jag längtar redan tills nästa gång när vi alla samlas igen mot slutet av oktober!

Under eftermiddagen var jag på introduktion för ett extrajobb jag fått här i Luleå som jag ska kombinera med studierna och träningen. En trött jag satte mig efter en lång dag för att äta middag (bestående av växtbaserade ingredienser såklart) och kollade samtidigt igenom mejlen jag fått under dagen. Där visade det sig finnas en väldigt fin fredags-överraskning! Jag och min syster Erica var nyligen med i en tävling och tävlade om 2 biljetter till en mindre och mer personlig konsert med Oskar Linnros. Bara 500 biljetter skulle delas ut och alltså 250 vinnare koras. Tävlingen bestod av en fråga som skulle besvaras och sen skulle biljetterna delas ut till de som jag antar hade svarat på frågan på ett någorlunda bra sätt. Jag och Erica skickade in ett varsitt bidrag och mot alla odds så lyckades jag vinna en varsin biljett till oss! Lyckan alltså. När man deltar i den här typen av tävlingar så tänker man ju alltid någonstans att det inte finns en chans att man faktiskt vinner men det skadar ju aldrig att delta. Denna gång lönade det sig verkligen. Så den 10 september ska vi på en spelning med Oskar Linnros. Längtar så otroligt mycket. Det blir fint att hinna med innan kryckorna ska fram och behövlig kvalitetstid med syrran som jag bara hunnit träffa under 3 dagar denna sommar.

20160902_214850

Min fredag har alltså varit rätt så fantastiskt. Hoppas att även du haft en fin dag.

Vatten Luleå

Klämmer in några allmänt härliga bilder från tidigare i veckan också.

TREVLIG HELG!

Kommentera

