En helg i Stockholm

20160910_142849

Efter en väldigt intensiv vecka med studier och jobb åkte jag i fredags kväll mot Stockholm där jag spenderade hela lördagen med Erica. Senast vi sågs var för en månad sedan och efter denna helg vet jag faktiskt inte hur lång tid det dröjer tills vi ses nästa gång vi ses men det blir förmodligen någon gång i vinter. Våran dag tillsammans i Stockholm var i alla fall väldigt fin. Vi strosade mest runt, njöt av vädret (eller jag njöt inte bara då jag vant mig ganska bra redan vid det lite mer kyliga vädret i Luleå) och käkade på ett riktigt mysigt vegetarisk matställe. Senare fram mot kvällen åkte vi ut till Sundbyberg för det som vi faktiskt var i Stockholm för att göra, nämligen gå på en spelning med Oskar Linnros! Denna spelning vann jag biljetter till nyligen vilket var galet osannolikt och så här i efterhand så var det verkligen värt resan för att utnyttja biljetterna. Oskar spelade i Umami Park som är ett område under uppbyggnad i Sundbyberg, där han växte upp. Det var en personlig och helt enkelt sjukt bra spelning som jag kommer minnas länge. Det var också självklart en riktigt rolig sak att få uppleva med Erica som jag inte träffar alltför ofta.

stockholm

Under spelningen var det inte bara Oskar med bandet som spelade utan han hade även bjudit in ett gäng andra artister och grupper som spelade egna låtar eller framförde någon låt tillsammans med han. Jag och Erica pratade tidigare under dagen att vi verkligen hoppades och trodde att Daniel Adams-Ray skulle dyka upp, och vi hade till vår stora glädje rätt! Det var fantastiskt stämning under hela kvällen men höjdpunkten var helt klart när Oskar och Daniel stod på scenen tillsammans. Så mäktigt.

Hoppas att även ni har haft en härligt och återhämtande helg och nu är redo för en ny vecka!

Kommentera

