1 vecka kvar

Det börjar närma sig kan man säga. Idag är det bara 1 vecka kvar tills min knäoperation ska göras. Äntligen, kanske jag skulle ha sagt för en månad sen men nu när det faktiskt är dags så har min inställning till det hela verkligen börjat vackla. Igår var en mindre bra dag. Jag vet att operationen innebär ett steg i rätt riktning men jag blev ganska plötsligt väldigt stressad och uppgiven. Stressad för att jag insåg att det verkligen bara är 7 dagar kvar och det är en hel del jag vill ”hinna med” innan dess. Uppgiven för att jag vet att oavsett om jag skulle lyckas ”hinna med” det jag vill nu den kommande veckan så kommer jag ändå att bli sjukt frustrerad över att behöva kryckor för att ta mig framåt och allt annat osmidigt och inte helt smärtfritt som jag har att vänta.

Väldigt mycket av det som jag vill ”hinna med” handlar om rörelse, natur och platser jag vill hinna se och besöka här i Luleå på ett obehindrat sätt. Ja, jag vet att alla platser står kvar men jag är en otålig och nyfiken människa som ogärna väntar med saker. Idag ägnade jag min eftermiddag åt att kombinera just rörelse, natur och en plats jag ville besöka och trampade med cykeln till ett naturreservat som heter Bälingeberget och ligger ca 1,5 mil utanför Luleå. Det var ett väldigt klokt beslut, för OJ så fint det var.

20160913_162213

Där uppe satt jag en stund och bara njöt. Färgerna, utsikten, varmt höstsolsken och den friskaste luften. Precis som jag trodde så sjönk stressnivån rejält och jag traskade ner igen med ett brett och fånigt flin på läpparna. Lugn och mer tillfreds med tankarna kring vad som väntar om en vecka känner jag mig nu redo för jobb, studier och annat de närmsta dagarna. Jag ska försöka njuta av det också.

balingeberget

20160913_161744

One thought on “1 vecka kvar

Kommentera

