Söderut

Det har blivit några svängar till Stockholm den senaste tiden och ikväll bar det iväg söderut igen med nattåget. Denna gång är jag på väg till min mamma som bor i Kungsör, längst in i Mälaren kan man säga. Jag ska nu hinna landa där i 2 dagar är tanken, innan operationen på tisdag. Det blir alltså hos min mamma som jag ska kurera mig den närmsta tiden efter operationen vilket blir klart mysigt.

Det var lite jobbigt att kliva på tåget ikväll. Inte bara för att jag har en operation som väntar utan väldigt mycket för att jag verkligen trivs i Luleå. Jag har liksom redan hunnit bli  hemmastadd. Det är en stad som, av det jag sett hittills, har väldigt mycket som jag gillar. Fin natur, trevliga människor, lugnt tempo och variation beroende på vad man vill göra. Då ska jag också komma ihåg att vintern ju inte ens börjat ännu så det finns ju massvis kvar att se fram emot! Jag hade egentligen helst stannat kvar och njutit av hösten och studerat tillsammans med nya vänner så jag ser redan fram emot att åka tillbaka så fort som möjligt efter operationen. Då kommer saker och ting givetvis att se annorlunda ut eftersom rehabiliteringen med min nya fysioterapeut ska komma igång och mycket av både min tid och energi kommer att spenderas på knät. Lite läskigt, ovisst och tungsamt men samtidigt inspirerande och spännande.

vatten-luleaGosig stad helt enkelt

Kommentera

