Måndagspepp

En av mina favoritpoddar råkar heta just Måndagspepp och jag kan rekommendera den varmt men nu tillbaka till det jag tänkte skriva om utan att ens ha hunnit börja.. Jag kom tillbaka till Luleå igår efter att ha spenderat 3 veckor hos min mamma som varit en ängel och hjälpt och stöttat mig under den första och kämpiga tiden efter en knäoperation. Jag är nu tillräckligt pigg och kry för att ”klara mig på egen hand” men jag åkte framförallt tillbaka till Luleå för att påbörja rehabiliteringen med min fysioterapeut. Idag hade jag mitt första pass tillsammans med Lars som fysioterapeuten heter och allt känns väldigt tryggt och lugnt, vi känns överens om vad mitt lagade knä ska användas till i framtiden. Sen är det jättehärligt att vara tillbaka i den norrländska friska luften igen också. Förutom rehab så har jag även tentor och arbete att se fram emot (och kanske oroa mig lite över). Det har i alla fall skiftat snabbt från att ta det otroligt lugnt första tiden efter operationen till att nu gå tillbaka helt och fullt till vardagen igen. Jag ser ut att ha en ganska tung vecka framför mig så jag har försökt varva dagen-innan-tenta-plugget med lite måndagspepp! En sak som alltid gör mig glad och mer motiverad är att se tillbaka på härliga minnen och att tänka på och måla upp saker att se fram emot. Kanske något du kan prova på själv om måndag är din minst bästa dag i veckan?

bakgrundsmalbild
En tur på Spillumsfjället i Namsos i våras med pappa, lite skidåkning med samma hurtiga person, en kanske 3 år gammal bild från ett fint rullskidpass i Norge och några vettiga ord och meningar. Orden längst upp till höger, yttrade av mys-Ernst, är ju inte så tokigt ändå.

Nu under tiden som jag skrev detta inlägg råkade en riktigt bra måndagspepp-låt spelas i bakgrunden, lyssna på den om du har en mindre härlig måndag: – ”Allt jag har” Thomas Stenström.

Önskar er alla nu en fin och peppig vecka!

Kommentera

