Tiden går lite för fort nu

Dagarna bara rinner förbi. Ni kanske kan känna igen er i känslan av att ha dagarna ganska fullspäckade men att liksom ändå inte riktigt känna att man får någonting gjort? Så har det i alla fall varit för mig några dagar nu. Frustrerande. En av de saker jag uppenbarligen inte hunnit med är att skriva några inlägg här så då får det nu istället bli ett rörigt inlägg om lite allt möjligt som jag hade tänkt att skriva om tidigare, men inte lyckats klämma in under dygnens 24 timmar.

Idag landade jag hur som helst hemma i Mörsil och det är då första gången jag är här sedan flytten till Luleå. Det är många jag ser fram emot att träffa under de dagar jag ska spendera i Jämtland men det är en grabb som kommer få lite extra mycket tid. Det är inte mer spännande än så att jag pratar om kanske världens gladaste och goaste lilla hund, Rambo.

20161104_123617

Väldigt tacksam att fotografera när man är så fin

20161104_124616

Ikväll var jag på ett ställe som jag inte tror att jag varit på sen jag slutade grundskolan. Jag pratar inte om Mörsils skola, utan om Mörsils Sporthall. Där har väääldigt många timmar spenderats genom åren. Idrottslektioner, fotbollsträningar men kanske framförallt en himla massa pingisträningar. Ikväll gick jag dit för att besöka gymmet och rehab-träna en stund men innan jag gick hem så tog jag även chansen och gick jag en runda i en den fortfarande väldigt fina lilla sporthallen. Där finns många fina minnen.

20161104_190904

Nu till ett helt annat ämne. Tidigare i veckan var det ”World Vegan Day” och en ordentlig och duktig bloggare borde kanske ha skrivit om det på den aktuella dagen, men eftersom jag är jag så tar vi upp det nu istället! Om jag hade uppmärksammat denna dag på rätt dag så hade jag delat med mig av när jag och en vän i Luleå ansträngde oss och gjorde egen vegansk sushi nyligen. Det var första gången någonsin som jag åt sushi och jag skulle nog ge det betyget 4/5 snöflingor.

14826409_1294797193874611_435796871_n.jpg

Foto: Malin Haglund

Precis nu när jag ska avsluta detta inlägg så ser jag att klockan passerat midnatt och vet ni vad det betyder? Dagens datum är 5e november och idag råkar det vara 20 år sedan jag kom till världen! Så nu ska jag sova och ta mig upp igen om några timmar för att fira det.

Ha en fin helg!

Kommentera

