Yogaresa

För i maj 2017 ska jag åka på yogaresa till Kroatien, Makarska Rivieran. Just att åka på en yogaresa har stått på min lista av saker som jag vill göra ett bra tag nu, och i vår ska det äntligen bli av! När det är dags för avfärd kommer det ha gått 8 månader sedan dess att jag opererade knät så det här är ett perfekt mål att ha på vägen mot att bli helt klar med rehabiliteringen. Jag längtar så obeskrivligt mycket. Jag kommer resa från Östersund tillsammans med Yogastället och kommer spendera 7 dagar i värmen med massor av Ashtanga yoga, filosofi, teknikpass, andningsövningar och yoga nidra. Det kommer självklart även finnas gott om tid över för vila, sol och bad. Som om det här inte låter tillräckligt lockande och underbart som det är så bjuder jag även på Yogaställets egna beskrivning av resmålet:
”Makarska Rivieran, Kroatien, sträcker sig hela 60 km mellan städerna Omis i norr och Gradac i söder. Den dramatiska kustlinjen och turkosblåa havet lockar besökare från världens alla hörn. Den täta pinjeskogen sträcker sig ända ned till stranden och ovanför utgör de vita bergstopparna en kraftig kontrast mot den blå himlen. Cykel- och promenadvägar följer kusten i flera mil och gör det lätt att besöka och uppleva nya orter. Med båt finns öarna Brac och Hvar inom räckhåll. Detsamma gäller Biokovo, berget som går att bestiga via vindlande stigar till spektakulära stup med milsvidd utsikt över övärlden. Makarska rivieran består av flera charmiga orter belägna vid inbjudande stränder, en miljö som är lätt att förälska sig i och som erbjuder en härlig semester för alla; stora som små.”

Anmälan till resan stänger 28 november och all övrig info du kan tänkas behöva hittar du på Yogaställets hemsida: KLICK

Namasté

One thought on “Yogaresa

Kommentera

