Första löpstegen

De första månaderna efter operationen får jag vara med om ganska många ”första-upplevelser”. Det finns faktiskt en skillnad för saker både i träningsväg och i vardagen som jag kommer uppleva annorlunda nu om jag jämför med innan jag fick knät lagat. Min första av dessa lite mer betydelsefulla första-upplevelser är de första löpstegen. Det var under mitt träningspass igår som min fysioterapeut la in några enklare löpövningar i mitt program och det hade jag inte förväntat mig riktigt ännu. Men det gick bra och framförallt så var det SÅ härligt. Det gick såklart i väldigt sakta lunk och kändes ganska onaturligt den korta stund jag fick jogga omkring, men det lilla betydde väldigt mycket. Löpning har alltid varit en del av träningen som jag tyckt om väldigt mycket och det träningspass som jag längtar allra mest efter är lätt en lång springtur i fjällmiljö. Det kallar jag för träningsglädje. Just nu är jag glad över att trippa omkring inomhus men när sommaren närmar sig igen så vet jag ju redan nu att jag kommer få byta ut den miljön mot något mycket mer storslaget.

img_20161123_183002

Om man kan vara lycklig i fötterna så var jag nog det igår

Kommentera

