Vegspiration

Alltså, det här är ju ett ord man borde använda mer ofta känner jag. Vegspiration. Det låter ju både kul och fräscht. Jag vet inte vilka bilder det väcker i ditt huvud men jag tänker ungefär så här när jag hör det ordet:

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Just i ämnet inspiration tänkte jag tipsa om några olika vegetariska tidningar. Det riktar sig självklart inte bara till dig som redan äter mycket veg utan till alla eftersom det kan vara både enkelt och god matlagning. Eller bara schysst inspiration/vegspiration..

Vi börjar med VEGMAT! Har själv prenumererat på den under ett år och den är härlig på så vis att den är indelad i 4 nr efter årstiderna. Då får man alltså med sig det här med att laga mat efter säsong.

Tips 2: VEGO från Vegomagasinet. När vi ändå snackar om den här tidningen så kan jag också ge ett extra tips om en intervju med Danny Saucedo om varför han äter vego. Han nämner bl.a. ett väldigt känt vegantal som kan rekommenderas att lyssna på. En sammanfattning av den intervjun hittas HÄR. Lägg märke till att jag verkligen anstränger mig för att vara tydlig med länk-klickandet..

En annan stor vegetarisk tidning är VEGOURMET som kallar sig själva för ”det medvetna matmagasinet”. Som man hör på namnet så innehåller denna tidning inte bara snabblagade vardagsrätter utan även lite finare mat.

Så läs och låt er vegspireras allesammans!

Kommentera

