Måndagsmat

Händer det någonsin när du ska laga mat att du inte riktigt vet vad du ska göra och att lite kaos i köket i slutänden blir något bra? Man skulle kunna säga att det är lite så jag jobbar. Just idag skulle jag laga bönpasta med avokadoröra och improviserade ganska vilt som vanligt. Ibland blir det ju improvisation i köket ärligt talat helt värdelöst men idag blev det inte så pjåkigt så jag tänkte jag kunde dela med mig av det.

Bönpastan jag använde var den på bilden och det är ju en av många olika sorter. Denna proteinrika sortens pasta tycker jag både är godare och mer mättande än den vanliga lite näringsfattiga pastan.

Avokadoröran kan göras både kall och varm. Det jag rörde ihop var mosad avokado, Oatly iMat Fraiche, olja, örtkryddor, valnötter och pistaschnötter. En liten udda sak som jag också rörde ner i min kalla sås var små bitar av clementinklyftor, det blev liksom mer syrligt och om möjligt mer fräscht så. Vid sidan av kan det ju vara gott med någon typ av sallad och kanske några oliver om man känner för det. Enkelt, gott och näringsrikt.

20161205_180703

Det är tyvärr sällan som jag kommer på tanken att ta kort och så när jag lagar mina ”konstiga rätter” utan något direkt recept. Ska försöka bättra mig på den fronten.

Ha nu en så härlig vecka!

Kommentera

