På snö

Vilken dag. Vilken otroligt efterlängtad dag. Vad det är som jag väntat på? Att få åka skidor såklart. Det är verkligen inte fritt fram utan som med all rehabilitering så går det stegvis. I dagsläget får jag börja med att åka i 20 minuter åt gången, för att stämma av så att det fungerar och inte är för tidigt. Mycket stakning kommer det att bli.

När datumet för operationen var bestämt så ställde jag in mig redan då på att jag förhoppningsvis skulle få åka skidor någon gång under januari eller februari månad. Jag kanske medvetet tog i lite för att jag inte skulle bli besviken längre fram men jag trodde aldrig att jag skulle få åka redan nu i mitten av december. För några veckor sedan nämnde min fysioterapeut skidåkning för första gången och sedan dess har jag längtat otroligt mycket. Nu står jag plötsligt på snö igen, och det känns så himla rätt och härligt. Det är som att jag inte gjort något annat under de senaste 5 månaderna. För det är faktiskt ungefär så länge sedan som jag stod på rullskidor för sista gången i år.

20161212_111142.jpg

Det var med ett löjligt flin som jag stakade omkring idag och njöt. Jag längtar redan efter nästa gång och ännu mer till då jag får åka oftare och under längre tid.. Fasiken så kul det är att åka skidor!!

PicMonkey Collage.jpg

Lycklig, frostig och snorig, precis som det ska vara. En fin kväll med måne och grejor blev det också.

Kommentera

