En tid på året med tid för dig själv

Julen är en tid på året som för min egen del handlar mycket om saker som att spendera tid med familj, släkt och vänner, känna av ledigheten, njuta av rörelse och träning, god mat, varma brasor, behövlig återhämtning och så mycket friskluft som möjligt. Mitt bland allt det härliga med julen kan det självklart även finnas en känsla av att det är mycket som ska göras och mycket som händer. Oavsett hur just din jul ser ut så vill jag skicka ut en liten påminnelse om något som är otroligt lätt att glömma, nämligen att ta tid för dig själv.

Jag vill verkligen uppmuntra dig till att komma ihåg dig själv i jul. Boka in tid med dig själv för att göra något som just du tycker om och finner återhämtande. Det behöver inte vara något stort projekt utan det räcker med småsaker som gör just dig lugn och harmonisk. Bara ta hand om dig själv.

På min egna lista av saker som jag finner återhämtande och lugnande står en blandning av härligheter som yoga, meditation, en bra bok, planerande, promenader, fotbad, list-skrivande och bara allmänt lugn och ro. Kanske skulle några av de sakerna även kunna vara något för dig?

2016-04-23 21.57.36.jpg
För ärligt talat, visst görs väll det här allra bäst på egen hand?

Jag vill avslutningsvis önska er alla en riktigt skön, lugn, återhämtande och fridfull jul. Ta hand om era nära och kära, men ta allra främst hand om dig själv!

Kramar

 

Kommentera

