Mitt Jämtland

20170105_113149.jpg

Tidigt imorgon reser jag norrut igen och har då varit borta från Luleå under en månads tid. Det ska bli kul att åka ”hem” imorgon, eller tillbaka, men den senaste månaden på annat håll har också varit härligt. Den senaste veckan har Jämtland visat sig från en mer vintrig sida och det har varit några riktigt fina dagar. Delar med mig av några bilder så förstår ni vad jag menar. Det slår mig när jag varit borta från Jämtland en längre tid och kommer tillbaka hur vansinnigt fint det kan vara. Så himla lätt att bli hemmablind.

20170102_123932.jpg20170102_123927.jpg

 

Passade på att vara i Vålådalen en del och åka skidor. Jag har verkligen aldrig varit med om att spåren varit annat än toppen där. Något lite komiskt med dessa bilder är att min fysioterapeut var tydlig med att jag får åka skidor (korta pass och inte skejta) så länge jag ser till att åka där det är platt för att inte ramla. Men det är ingen fara, jag tar det lugnt och står på benen.

20170105_113144.jpg

Det var en sån där alldeles underbart krispig vinterdag i fina Mörsil. Det var mer eller mindre svinkallt ute men den här synen värmde gott i vinterhjärtat.

20170105_112738.jpg

20170105_113155.jpg

Imorgon —> LULEÅ

Kommentera

