När det blir som man föreställt sig

Ni vet när man drömt om något och just den saken sen längre fram blir exakt som man föreställt sig? Just en sån go upplevelse hade jag idag.

För lite mer än ett år sen när jag någonstans bestämde mig för att förflytta mig norrut och började planera så dök det givetvis även upp tankar och föreställningar om hur det skulle vara här uppe. En av de sakerna som jag såg fram emot allra mest var riktigt rejäla vintrar. Det jag tänker på då är massa snö och minusgrader. Massa snö som betyder massa fina skidspår att åka massa skidor i och minusgrader som förvisso kan gå lite överstyr här ibland men det får man leva med. Ge mig helt enkelt en riktigt rejäl vinter och jag är rätt så nöjd sen.

Idag skidade jag runt i spåren här i Luleå för första gången och kan bara konstatera att jag trivs. Om jag känner mig själv rätt så beror det väldigt mycket på just det här med en riktigt rejäl vinter. För det skulle jag ändå säga att det är här just nu. Det är bara så löjligt härligt med lätt, fräsch natursnö både under skidorna och hängandes i träden. Drömmigt.

20170114_135030.jpg
Ormberget är då detta. Även om just denna bild är tom så var det väldigt
mycket folk som var ute och luftade sig idag, jättekul att se!

One thought on “När det blir som man föreställt sig

Kommentera

