Efterlängtade skateskär

”Det går, det går, det är så sjukt häftigt när det går!” Om du under förra vintern följde SVTs dokumentärserie Stephan på glid så känner du kanske igen de orden. Det var i alla fall precis vad som dök upp i mitt huvud igår när jag för första gången på över ett halvår kunde testa att ta de första, och så fruktansvärt efterlängtade, skateskären. Jag gled fram i spåren med det bredaste leendet och lite lätt fuktiga ögon, som inte berodde på snö eller vind. Det är en så stor lättnad och glädje när jag får ta ut de där skären för första gången på länge och direkt bli påmind om varför jag älskar det. Ja det var härligt, roligt, underbart osv som ni förstår. Det är lång tid kvar tills jag kan åka precis hur mycket jag vill men just nu så är jag väldigt nöjd och glad över att vara igång med att testa mig fram och sakta men säkert vänja knät vid det som det ska hålla för längre fram. Det här var på pricken det jag behövde just nu för att kunna gå in i nästa vecka med energi som räcker för att ta sig an nya utmaningarna i rehabiliteringen. Men det är i alla fall bara så sjukt häftigt när det går.

20170207_085949.jpg
20170207_092514
Sol över Ormberget, Luleå

Kommentera

