Dagar på isen

Det är ju min allra första vinter i Luleå och visst är det väll ändå så att saker och kanske framförallt platser är mest spännande och uppskattat just när det är nytt? Självklart finns det många platser här uppe som jag mest troligt alltid kommer tycka om även längre fram när de inte är så nya längre. Som vattnet, vackra höstkvällar, höjder med utsikt, den där tiden på året när isen fryser eller vita dagar i skidspåren. Ja, den här staden har ju gjort mig allt annat än besviken och vintern fortsätter i samma spår. Ytterligare en plats att lägga till listan av favoriter här uppe är isvägen. Den är bara så härlig och det verkar lite som att luleborna gör ungefär allt på den. Skridskor, skidor, spark, pulka, skoter, cykel, barnvagn, bil, promenerande och löpsteg. Allt och alla ska ut på isen. Jag gillar det skarpt men har själv hållit mig till promenader och skidorna.

20170207_150136
Soliga dagar är det här ungefär vad man kan förvänta sig

20170209_105557
Och när solen inte tittar fram så är det betydligt mer ensamt, men enligt mig fortfarande fint

20170209_110059
Jag är nog rätt säker på att jag kommer kunna njuta av det här när det inte är nytt längre också

Kommentera

