Vårkänslor

Helgen har spenderats söderut. Nästan allt är ju förvisso söder om Luleå men i den södra halvan av landet i alla fall. Här är det vår i luften, som man så fint brukar säga. För mig betyder det helt enkelt att snön har eller är på väg att smälta, solen skiner lite varmare och alla pollenallergiker har anledning att börja må dåligt över hur dom kommer att må lite längre fram. Mer poetiskt än så blir nog inte min syn på vår i luften. Men eftersom jag inte tillhör gruppen som kallar sig för pollenallergiker så älskar jag våren. På samma sätt som jag älskar alla årstider. Den är ljus, fräsch och innebär att många härliga saker är på väg. En av dessa härliga saker som våren innebär är nytt träningsår och barmarksträning. Underbart. Jag gillar sommarträningen i vanliga fall så du kan ju föreställa dig hur jag känner inför årets sommarträning när jag dessutom ska få gå in i den samtidigt som jag är i slutskedet av min rehabilitering.

20170319_111030

Jag har nyligen kommit igång med löpträningen så under dessa dagar fick jag passa på och springa på barmark innan jag åker upp till Luleå igen där det dröjer ett tag till innan terrängen tillåter löpning. Att få känna på det redan nu här nere gav massor med längtan och energi. Jag längtar så otroligt mycket efter att i sommar äntligen få ta all energi och allt det som snurrat i huvudet och få utlopp för det i träningen. Det känns nästan övermäktigt när jag tvingats hålla tillbaka så länge men jag har svårt att tro att det ska kunna bli något annat än bra när jag äntligen kan släppa på handbromsen. Imorgon åker jag tillbaka till Luleå för att jobba vidare med rehabiliteringen och njuta av lite fin vårskidåkning. Många steg är avklarade men jag har några viktiga steg kvar att klättra innan ord som frisk och hel blir verklighet på riktigt.

20170318_164851

Kommentera

