En av de stora och sista pusselbitarna

20170324_135658

Två tidigare viktiga och glädjesprudlande delar av min rehabilitering har varit de första löpstegen och de så väldigt efterlängtade skateskären. Nu i helgen föll en till rejäl pusselbit äntligen på sin plats och den andra halvan av min idrott – skyttet. Senast som jag tränade med mitt vapen på ryggen var i somras och jag vet, det är väldigt länge sedan. Under sommaren och hösten fram till operation fanns inte energin där och efter det har värken och rörligheten hållit mig tillbaka. Jag har inte känt mig redo och ville absolut inte att saker som nedstämdhet och smärta skulle få gå ut över skyttebiten. För jag tycker ju att det är otroligt roligt och vill att det ska fortsätta vara det.

20170325_152758

Och om det var roligt att få skytteträna igen efter alla dessa månader? Ni anar inte ens. Precis allt var roligt. Att sätta upp papptavlor, släpa fram matta, rulla ut snöre till skjutbanan (som man får dra i ganska ofta sen), fylla på magasin, plocka tomhylsor osv. Alla dessa saker som man gör innan, under och efter ett skyttepass förutom själva skjutandet är saker som man bara gör och helst lägger så lite tid som möjligt på. Det var en speciell upplevelse att göra det nu igen och plötsligt uppskatta det och tycka att det är lite mysigt. Jag tror bara att det handlar om känslan av trygghet och att vara hemma. För det är just precis så jag känner mig på mattan, siktandes mot några svarta prickar med vad jag räknar som en vän i famnen. Så galet trygg och hemma.

20170325_15453220170325_154538

Det här är absolut inga träffbilder att skryta med men det vore samtidigt dumt att inte kunna bli i alla fall lite glad över det med tanke på förutsättningarna.

 

Kommentera

