Tullus SG Skidskytte, TACK

Det är snart 6 år sedan som jag kom till insikten att skidskytte var något jag absolut behövde testa. Med hjälp från bekanta anmälde jag mig till en skidskytteskola under sommarlovet mellan 8:e och 9:e klass i grundskolan. Innan denna veckas sommarläger hade jag tränat skytte under några år men att hålla i ett skidskyttevapen var något annorlunda och helt nytt. Nog tyckte jag det var roligt för samma höst fick jag ansluta mig till en av klubbens träningsgrupper som jag åkte sträckan Mörsil-Östersund 1-2 gånger varje vecka för att träna tillsammans med under hösten och vintern. Det var då även under denna höst och vinter som jag skickade in ansökan till Vintersportgymnasiet i Östersund och ja, ungefär så började det hela. Skidskytteföreningen som utgjorde grunden för min väg in i skidskyttet och hela resan genom junioråren är Tullus SG Skidskytte.

Det var samtidigt som tankarna på att flytta norrut kom som även tankarna kring att byta förening började snurra. Det var först när jag kände hur otroligt bra jag trivs i Luleå som jag landade i beslutet att faktiskt göra föreningsbytet. Att flytta var otroligt roligt men en av de svåraste sakerna med flytten var faktiskt just detta, att lämna den konstiga, stökiga men alldeles underbara bonusfamilj som Tullus SG Skidskytte varit för mig. För det är en helt fantastisk förening. Engagemang, glädje, omtanke, trivsamhet och värme. Det, och så mycket mer, är vad denna förening är byggd av och det genomsyrar alla som utformar den; styrelse, ledare, tränare, föräldrar och aktiva. Jag är otroligt tacksam och stolt över att jag, som förvirrad och okunnig tonåring, hamnade hos Tullus som skulle komma att betyda otroligt mycket både för mitt idrottare och för mig personligen.

Så till denna stora varma skidskyttefamilj vill jag nu bara tillägna ett enormt TACK.

20170412_205916

Kommentera

