En lycklig dag i rätt riktning

Just nu är jag nästan bara helt löjligt lycklig. Det var länge sen som jag var så här glad faktiskt. Jag kan inte dela med mig av alla olika spännande anledningar till varför jag mår allmänt bra men delar av det kan jag absolut glädje-spy ur mig. Eftersom det dessutom brukar gå lite upp och ner det här med välmående så får man väl passa på tycker jag.

20170406_162833.jpg

–> Jag opererade mitt knä den 20e september. Idag är det den 20e april. Det har alltså nu gått 7 hela månader vilket känns helt sinnessjukt. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle kunna gå så snabbt! Jag säger inte att det har varit enkelt, för det är det sista det har varit. Varje nytt steg och moment i rehabiliteringen har varit både smärtsamt och en utmaning mentalt men jag har samtidigt upplevt det som peppande och roligt att ta mig an. Jag är otroligt tacksam över att jag hela tiden tagit mig framåt utan behöva uppleva bakslag och känner stolthet över att jag gjort detta med stor noggrannhet och vilja. Nu är det bara några veckor (vet inte ännu exakt hur många) mellan mig och ett friskförklarande. Det kan nog inte bli så mycket bättre än så.

20170302_150152

–> Det är inte bara en fantastisk dag för att jag lämnar exakt 7 månader bakom mig, utan även för att jag har lika exakt 1 månad kvar till en ganska fantastisk resa. Jag pratar givetvis om Yogaresan till Kroatien tillsammans med ett glatt yogagäng från Yogastället i Östersund. Denna resa kommer betyda så otroligt mycket mer för mig än att bara vara en härlig vecka i solen med massa yoga. Den kommer att symbolisera det friska och att ta sig vidare från det som varit in i något nytt. Det blir en resa i det inre där jag hoppas kunna hitta delar av mitt ”gamla jag”, innan skadan, och låta det smälta samman med det jag som kommer ut ur min rehabilitering med massvis av nya lärdomar, styrkor och insikter. Det blir en betydelsefull upplevelse och ett viktigt steg för mig personligen.

20170418_153428

–> Vårvintern här i mitt Luleå är bara bäst. Skidspåren ser ut att hålla till början av maj vilket är mycket mer än vad jag är van vid. Solen kikar fram ofta och vårkänslorna bubblar samtidigt som jag får njuta av vintern och skidåkning som hör till. Jag har sagt det förr och kan säga det igen; jag känner mig som hemma i denna fina stad!

20170418_15363820170418_154144

 

2 thoughts on “En lycklig dag i rätt riktning

  1. Härligt! så fin bild på dig!
    Smitta gärna av dig den underbara energin! Jag ser också fram emot min yogaresa. Inser nu hur lägligt den kommer 🙏🏻 må väl! / Katja

    Gilla

Kommentera

