Den femte årstiden

Sista veckan i april, en månad som försvann alldeles för snabbt. Det är en speciell tid på året som verkar splittra den övre halvan av landet i två delar, vårvinter-njutarna och dom som bara vill att vädret ska bestämma sig någon gång för om det ska vara vintrigt eller vårigt. Jag tillhör helt klart gänget som njuter av denna lite konstiga femte årstid som trots sina snabba förändringar är ganska underbar.

20170408_112407Som när jag var i Mörsil över påsk och det såg ut så här i skogarna en dag efter en väldigt snö-fattig vinter i övrigt

20170424_110142.jpgEller idag hemma i Luleå där det under natten landat lite nysnö i träden

Det är den sidan av den femte årstiden som jag antar att ogillarna av vårvintern just ogillar mest. Men sen har vi ju den väldigt mycket ljusare sidan också.

Snapchat-62453973Snapchat-1529464203
Den har sett ut ungefär så här på två olika dagar från min snapchat. Det är ju helt omöjligt att inte tycka om?

Snapchat-1148988402.jpgEller något sånt här. Det har varit några fina veckor som jag hoppas inte är över riktigt än innan våren når Luleå på riktigt.

Kommentera

