Första maj

Idag har varit en dag som i mina ögon är ganska speciell. Måndag v.18 innebär nämligen uppstart av nytt träningsår och just i år inföll denna dag alltså den första maj. Jag har varit förväntansfull och glad alla tidigare år inför att starta upp ett nytt träningsår men med tanke på hur mina senaste månader sett ut så är jag snäppet gladare nu över att få köra igång. Jag är också lite nervös. När jag under förra sommaren fick ställa in mig på operation så släppte jag nästan allt som hade med träningsplanering och utvärdering att göra. Jag klarade inte riktigt av att se så långt fram i tiden eftersom rehabiliteringstiden kändes så outhärdligt lång. Jag valde att istället fokusera på det som låg mig närmast i tiden och därifrån bara ta det steg för steg. Det var först när 6-7 månader av rehabilitering hade passerat som jag kunde börja planera inför det träningsåret som nu är igång.

20170428_152251.jpg

Jag är en sann planeringsmänniska. Älskar kalendrar, listor, tabeller osv. Det är verkligen min grej. Därför tycker jag även verkligen om att lägga ner tid och kraft i träningsplanerandet. Det är inget jag upplever som jobbigt utan jag hittar mycket motivation, inspiration och kraft i det. Jag tror att det kan vara därför som jag också gillar den här gråa, vanliga men väldigt speciella måndagen v.18. Det är nu jag får ta alla mina idéer och planer och genomföra dem. Äntligen.

20170428_151948Bjuder på några bilder från i fredags när jag och två utbytesstudenter från Spanien (som även är mina korridorgrannar) spenderade dagen i strålande sol och fin natur.

20170428_150935.jpg

20170428_151628

20170428_163247

 

Kommentera

