Så som jag längtat

De senaste två veckorna har varit ett enda roligt men intensivt kaos bestående av slutspurten av studierna inför sommaren, träning och första arbetspassen på mitt nya jobb. Nu de senaste två dagarna har allt detta lugnat ner sig rejält för idag är det äntligen dags för något som jag sett fram emot i många månader, nämligen att åka till Kroatien på Yogaresa!

20170520_112844.jpg

Jag hann landa i Mörsil lite snabbt och bara om några timmar lyfter alltså flyget mot värmen och 7 dagar av massa yoga. Det jag känner inför denna resa är att den är så otroligt välbehövlig. Mitt första år av studier på universitet har varit en utmaning och att göra det i kombination med en krävande och långdragen och rehabilitering gjorde det inte enklare. Men att det varit lärorikt och en uppbyggande erfarenhet, den saken är säker. Just idag har 8 månader sen operationen passerat och det är ju rätt så fantastiskt. Om man slår ihop dessa två saker, mitt första år av studier och rehabiliteringen, så känner jag att det är två saker att vara stolt över och som jag vill fira att jag (nästan) är klar med. Nu ser jag så enormt mycket fram emot att få denna vecka i Kroatien till att bara få landa i mig själv. Tid för reflektion, att ta hand om mig själv på ett otroooligt egoistiskt och yogiskt sätt och samla ny kraft och energi. En riktig hälsoresa för både kropp och själ.

Namasté

Kommentera

