Vårruset Luleå

IMG_20170607_212646_124

Förra veckan, lite mer exakt den 7e juni, sprang jag Vårruset här hemma i Luleå. För första gången på över ett år fick jag fästa en nummerlapp på magen och delta i en (mysig och nedtonad, men fortfarande) tävling. Det är lite mäktigt ändå. Jag har inte löptränat särskilt länge och varken sprungit så särskilt snabbt eller långt hittills. Man skulle kunna säga att jag inför detta 5 kilometer långa lopp visste om att både jag och mitt knä klarade av sträckan men hur fort det skulle kunna gå och med vilken energinivå jag skulle kunna genomföra det med var ytterst oklart. Ben och pannben gav det som fanns och i mål kände jag mig nöjd! Det jag framförallt tar med mig är känslan av att kunna springa utan minsta lilla smärta i knät samt hur galet roligt det faktiskt är att få tömma kroppen på kraft. Det är väldigt mysigt att få tävla igen och inte alls så läskigt och obehagligt som jag under det senaste året hunnit bli lite orolig över att jag skulle uppleva det som. TJOHO för att springa och tävla igen!

20170607_202949

För den som tycker det är roligt att kolla resultat och sånt så hittar du det HÄR!
För den som inte tycker resultatlistor är så underhållande men fortfarande vill veta hur det gick så kan jag berätta att jag kom i mål på ca 22 minuter och med den tiden placerade mig på en 24e plats.

20170607_194038

Kommentera

