Tromsø och nummerlappar på för familjen Forss

20170617_133654
Förra veckan var jag på resande fot några dagar. Tillsammans med familjen rörde jag mig norrut, mot Tromsø. Det var några fina dagar, med fantastiskt vacker utsikt och natur. Just Tromsø är en stad som jag blev imponerad av och gärna besöker igen för att se mig omkring i och ta in naturen ordentligt. Denna gång var den ett kortare stopp i staden då vi hade en specifik aktivitet på agendan, nämligen att delta i Midnight Sun Marathon. Några 42km skulle inte springas men kortare distanser som halvmaraton (som min syster sprang) och 10km (som jag och min pappa sprang) fanns att välja. I årets tävling deltog över 6000 glada löpare och hela tävlingen var riktigt härlig och festlig. Mer om tävlingarna kan du läsa HÄR.

20170616_134558

Tävlingen för min egen del var en positiv upplevelse och en stor utmaning. Inför tävlingen hade jag inte sprungit mer än 10km vid ett och samma tillfälle. Löpträningen som en del av rehabiliteringen är för min del just nu begränsad i tid, istället för i hastighet och sträcka. När jag kommit igång med löpträningen har jag alltså både sprungit långsamt och snabbt, men inte några längre sträckor. Att delta i detta lopp på 10km var därför precis inom ramarna för vad jag får och klarar av just nu. Eftersom jag är en tävlingsmänniska från topp till tå så ville jag inte bara genomföra loppet utan jag ville självklart även göra det på så bra tid som möjligt. Med nummerlappen på tog jag mig runt den 10km långa banan helt utan allt vad löpstyrka och löpteknik heter, men med mycket energi, glädje och tävlingsanda. Korsade mållinjen gjorde jag (slutkörd och illamående) på vad som i skidvärlden inte är helt fantastiska 45 minuter, men vad som i min värld med mina förutsättningar var vrålhärliga 45 minuter. Placeringsmässigt räckte det till topp 40 av över 1000 startande damer. På samma sätt som Vårruset veckan innan så gav även denna löptävling mersmak på framtida tävlande.

received_1554120031296097Man får ju hoppas på att vi var lika suddigt snabba när vi sprang som denna bild är.. Soligt glada inför start, pappa och jag. Måste passa på och nämna att både min pappa och syster gjorde fina lopp väldigt värda att vara stolta över!

Kommentera

