Sommartider

20170721_103037

Det rullar på bra nu. Första delen av sommaren blev lite ryckig med resande, uppstart på mitt nya jobb, någon liten sjukdom som störde träningen, säsongens första träningsläger och alldeles nyligen min militära utbildning. Nu har det lugnat ner sig lite och jag inser att det plötsligt bara är lite mer än en månad kvar innan mitt andra år av studier drar igång. Men innan dess är det några härliga och (förhoppningsvis) somriga veckor kvar att njuta av.

20170723_095533

För jag har verkligen sett fram något enormt mot denna sommar. För ett år sen kan man säga att sommarmånaderna fallerade rejält. Det var självklart en sommar med några roliga stunder men mest av allt så var det mycket smärta och en lång oviss väntan på att få en operationstid där jag bestämt mig för att göra min knäoperation. Den enda egentliga glädjegivande händelsen förra sommaren för mig personligen var min flytt till Luleå. Just det här med att gå och vänta under just en sommar tog hårt på mig. Den här tiden handlar så mycket om utveckling, utmaningar och driv för mig. Det fina är ju att jag nu, med en kropp som vill samma sak som min hjärna, kan skapa och forma min sommar just precis på det sättet som jag önskar. Att få göra just det betyder allt.

20170723_155627

Vad är det då som jag behöver för att känna att jag har en riktigt go sommar? Det är faktiskt väldigt enkelt och ingredienserna är följande;

  • massor med tid och energi för träning, för sommarträning är awesome.
  • ett roligt och givande jobb som jag spenderar varken för mycket eller för lite tid på. Jag är sedan början av sommaren anställd som gyminstruktör (och blivande gruppträningsinstruktör) på Actic. Det är så sjukt drömmigt att få jobba där vid sidan av mina studier och min idrottssatsning.
  • obegränsat med egentid. Vänta, va? Vill du inte träffa massor med vänner och familj och göra typ allt? Jo, självklart vill jag hinna med det också men året består ju faktiskt av 12 månader. Det ska inte vara någon stress på sommaren att klämma in hela året roligheter. För mig känns det rimligt att istället skala av så mycket som möjligt, njuta av årstidens enkelhet och i lagom självisk anda göra det som just jag mår bra av.

Det är verkligen helt fritt fram att kalla mig för tråkig. Den perfekta sommaren för mig är enkel och lämnar mycket utrymme för att kunna fokusera på och investera i det som jag brinner för. Just nu är jag kanske i större behov av det än någonsin och just därför kan jag njuta så orimligt mycket av min vardag som nu i några veckor till består av träning, jobb och noll krav på en lista av intensiva sommaraktiviteter. Jag väljer att hålla mig till allt det som jag i enkelhetens namn upplever som utvecklande, utmanande och drivande.

Screenshot_2017-06-28-22-11-16-1Efter väntan och motlut uppskattas det när livet planar ut.

Kommentera

