Att få riva av första-tävlingen-plåstret

Jag började räkna tillbaka i tiden lite och kom fram till att jag nu i helgen som var gjorde min första tävling i skidskytte på 17 månader. Det är många månader det. Tävlingen som gick var Rullskidskytte-SM i Sollefteå och man skulle kunna säga att det var en helg med mycket på en och samma gång. Jag gjorde nämligen inte bara lite av en ”tävlingscomeback” utan på samma gång även premiär som senior OCH första tävlingen för nya klubben I 19 IF Skidskytte som jag anslöt mig till i våras. Dessa tre saker som alla skulle rivas av under en och samma helg skapade ganska mycket spänningar hos mig och all del energi som byggts upp verkligen bara tömdes totalt när tävlingarna var över och det hela liksom avdramatiserades. Det var helt enkelt väldigt mycket att ta in och hantera på en och samma gång. Och en fantastisk lättnad nu efteråt.

Att äntligen få tävla i min knasiga och underbara lilla sport igen var i alla fall fantastiskt. Helt fantastiskt slitigt, tufft och vråljobbigt. En mjölksyra-fest rakt igenom, fast sjukt nog på ett roligt sätt. Jag är ju egentligen några månader till ifrån att vara i någon typ utav tävlingsbar form men att ta chansen och tävla redan nu var otroligt bra träning och jag kunde inte riktigt hålla mig fram tills vintersäsongen börjar. Sen att jag just nu är långt efter både mina konkurrenter och min egna önskvärda nivå var en annan sak. Resultaten nu är inget som jag stressar upp mig och deppar över utan tvärtom bara låter mig bli taggad av. Jag får energi av att tänka på hur mycket det finns att jobba vidare med i höst och att se fram emot i träningsväg. Tålamod är vad som kommer genomsyra de kommande månaderna tills dess att tävlingarna på snö drar igång. Jag vet att det kommer lossna och längtar så sjukt mycket efter att få känna mig stark på skidorna igen. Längtan efter den där känslan och fysiska formen skapar massor med driv och inspiration just nu. Peppad och hoppfull är vad jag är.

Screenshot_2017-08-28-21-47-51-1

Det råkar tyvärr vara så att jag inte har några schyssta bilder från tävlingen så jag får hitta på något annat att dela med mig av helt enkelt. Som skärmdumpen här nedan från min telefon några dagar innan tävlingen. Min träningskamrat Åsa som jag lärt känna genom Militärlandslaget är en smula besatt av spellistan Svenska klassiker på Spotify och har under träningslägren i år lyckats smitta av lite av det på mig. Så det händer alltså att jag drar på en klassiker som den nedan och dans-sjunger igenom lägenheten några varv inför träningspasset. Kan rekommenderas starkt.

Screenshot_2017-08-24-09-24-15-1

20170809_080311.jpgAvslutar gör vi med en återblick från ett av de bättre passen i sommar. En av många fina dagar här i Luleå och något att i minnet ta med sig in i den något kyligare hösten som väntar. 

 

Kommentera

